Het café

Bar absinthe in Amsterdam

Christian (10/21/05 om 19:48:01):

Amsterdam beschikt over een heuse Absinthe Nightbar,nu ben ik van plan om daar met wat bekenden,een glaasje te gaan drinken,iemand hier die er al geweest is...aan/of afrader?..

 

wilbert_v (10/21/05 om 20:58:26):

Als we het over dezelfde tent hebben ben ik er geweest. Volgens mij zit het op de nieuwezijdse voorburgwal, dicht bij de dam. Het zit in een soort kelder met gewelven.

Voordat ik bij dit forum zat was ik er al een keer geweest en toen hadden ze eigen stook die niet echt best was. Ze zeiden ook dat je het beste de absint achterover kon slaan en dan het water gebruiken om het weg te spoelen. Erger nog was het absintijs met stukjes alsem er in...

Vorige keer dat ik er was had ik al wat op en dus weet ik niet precies meer wat er op de kaart staat. Volgens mij was de beste (en duurste) soort op de kaart de Versinthe voor een euro of 10 geloof ik, een hele verbetering met vroeger.
Of het echt absint liefhebbers zijn vraag ik me af maar het kan er best gezellig zijn.

 

Christian (10/22/05 om 10:00:56):

wilbert_v schreef:

Als we het over dezelfde tent hebben ben ik er geweest. Volgens mij zit het op de nieuwezijdse voorburgwal, dicht bij de dam. Het zit in een soort kelder met gewelven.
...
Of het echt absint liefhebbers zijn vraag ik me af maar het kan er best gezellig zijn.


Ja,dat is dezelfde tent,de Versinthe lijkt mij de beste keuze..de bedoeling is een gezellig maar apart avondje uit,met wat collega's..ach,we zien wel wat ons te wachten staat.. :)

 

GrayWolf (10/22/05 om 15:21:49):

Apart wordt het dan zeker ;)

 

Christian (10/22/05 om 18:21:38):

GrayWolf schreef:

Apart wordt het dan zeker ;)

..ik wordt steeds nieuwsgieriger,hehe!

 

Christian (10/31/05 om 09:31:27):

Ben er inmiddels geweest..en terwijl ik neer was geploft op een van de kussens,had een kameraad de absinthe gehaald..10 euro p/glas..leek wel limonadesiroop..de whiskey was ook behoorlijk prijzig..wel een zeer relaxte tent,aparte muziek.
Al hou je niet van absinthe en zoek je een leuke plek,dan is dit wel wat om heen te gaan,klein,maar inderdaad gezellig.

Toen maar besloten om thuis het drinkgelach voort te zetten..met de Edouard..na 4 redelijk grote glazen ga je  niet hallucineren,na het 2e glas wordt je wel wat euforisch en na het 4e wordt je wel stomdronken..maar je blijft redelijk helder bij,en dat is wel een beetje verradelijk..nou moet ik erbij zeggen dat we al een bodem hadden van zwaar bier...
ach,het weekend is in elk geval 'nuttig' besteed..

 

Het café